-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1581 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آيا جنگ هاي رباطيك و انسان هاي آزمايشگاهي كه ايجاد مي كنند يا خواهند كرد، آيندة بشريت را به مخاطره نمي اندازد؟

رباطها وسايل و ابزارهايي است كه تحت ارادة انسان ها ميتواند فساد انگيز يا مفيد باشند، همانند اسلحه ها و تجهيزات ديگري كه بشر تا كنون به آنها دست يافته است. بنابراين رباط هايي كه بشر اختراع و ابداع ميكند؛ به تصميم و ارادة انسان ها عمل خواهند كرد، مانند هواپيماهاي بي سرنشين.

امّا انسان هاي آزمايشگاهي نيز بستگي به نحوة تربيت آنها دارد. اگر آنها را خوب تربيت كنند و تحت سرپرستي مربيان متدين يا در جامعه و جوّ متدين و مذهبي تربيت بيابند، مانند بقية انسان هاي متدين خواهند بود و اگر تحت تربيت هاي فاسد بزرگ شوند، ممكن است از جنايتكاران و جانيان باشند و براي بشريت خطر آفرين باشند؛ بنابراين، به صورت طبيعي آينده بشر همانند امروز خواهد بود، با اين تفاوت كه سلاح هاي پيشرفته تر در اختيار انسان قرار خواهد گرفت،همان طور كه امروزه نيز سلاح هاي مخرّب بسياري وجود دارد و همة اين امور بستگي به انسان هايي خواهد داشت كه آنها را مورد استفاده قرار مي دهند. در نظر كسي كه اعتقاد به ظهور نجات بخش انسان ها دارد، پايان زندگي انسان ها در نهايت به عدالت و صلح ختم ميشود و ترس و بيمي از سرانجام زندگي بشريت ندارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.